Vogelsang lanceert de RedUnit XRL260 industriële versnijder voor hoge doorvoercapaciteit

| Pers

Essen (Oldenburg) in Duitsland, 21 februari 2022 – Vogelsang GmbH & Co. KG heeft zijn RedUnit-versnijdingssysteem verder ontwikkeld en lanceert met de RedUnit XRL260 zijn grootste industriële versnijder tot nu toe.

De nieuwe RedUnit reduceert grote hoeveelheden vaste stoffen in zeer korte tijd en is daarom ideaal voor de verwerking van slachtafval, voedselresten en recyclingmateriaal. Twee aandrijfmotoren met elk een vermogen tot 37 kW zorgen voor een hoog debiet tot 100 m3/uur. Onderhoudskleppen aan de zijkant -onderdeel van het nieuwe serviceconcept van Vogelsang - bieden directe toegang tot de rotoren. Bovendien is het nu gemakkelijker om vreemde voorwerpen te verwijderen, omdat het vulgebied van de machine niet langer moeizaam leeggemaakt hoeft te worden.

"Onze klanten in de vleesindustrie, voedingsmiddelenindustrie en recyclingsector hebben een krachtige versnijder nodig om zelfs grote hoeveelheden materiaal betrouwbaar te verwerken. Zo moeten tijdens de momenteel heersende vogelgriep, vooral in Nedersaksen (Duitsland), veel dieren snel worden vernietigd. De RedUnit XRL260 blijkt een echte probleemoplosser te zijn", zegt Harald Vogelsang, algemeen directeur van Vogelsang GmbH & Co. KG. En verder: "Door tijdens de ontwikkeling prioriteit te geven aan doorvoercapaciteit, reiniging en onderhoud, en downtime kunnen bedrijven hun procesefficiëntie nog verder verhogen met onze nieuwe industriële versnijder."

Krachtig en gemakkelijk te onderhouden

Het hart van de RedUnit bestaat uit twee Ripper-rotoren, elk aangedreven door een eigen motor. Hierdoor kunnen gebruikers de draairichting en snelheid van de respectievelijke rotoren afzonderlijk regelen. Wanneer de rotoren door storend materiaal worden geblokkeerd, dan wordt de draairichting van de rotoren omgekeerd en kan het vreemde voorwerp via de zijkleppen worden verwijderd. De kleppen bieden ook directe en gemakkelijke toegang tot de rotoren, waardoor deze goed te bereiken zijn met het bijbehorende montagegereedschap voor onderhoud of vervanging. De Ripper-rotoren kunnen door één enkele persoon worden gedemonteerd en het is niet nodig om de aan- en afvoersystemen te demonteren. Op deze manier verhoogt Vogelsang de systeembeschikbaarheid en wordt de stilstand van de machine tot een minimum verminderd. Extra opties zijn stelvoeten, een vulschacht of een ingebouwde besturingsoplossing voor eenvoudige integratie in bestaande systemen.

De versnijder is verkrijgbaar in XRL260-800, XRL260-1200 en XRL260-1600 met verschillende breedtes van het snijmes. Alle modellen zijn traploos in hoogte verstelbaar. Met een footprint van 1,80 x 3,60 meter is de RedUnit XRL260-1600 de grootste versnijder in de serie. Klanten kunnen dit model voor testdoeleinden lenen of voor een langere periode huren.

Hier vindt u een video met uitleg over het nieuwe product (link)

Vogelsang fabriceert, distribueert en adviseert kwalitatief hoogwaardige en onderhouds-vriendelijke pompen en pompsystemen, (mest)mixsystemen, versnijders en separatoren voor de behandeling en bewerking van industriële vloeistoffen, afvalwater en organisch materiaal. Vogelsang B.V. bedient klanten in de industrie, afvalwaterbehandeling, biogas, transport en landbouw. Vogelsang B.V. in Dordrecht is een dochteronderneming van Vogelsang GmbH & Co. KG in Essen (Oldenburg) in Duitsland. Vogelsang GmbH & Co. KG beschikt over meer dan 25 vestigingen en meer dan 1000 medewerkers wereldwijd.